søndag, februar 13, 2005

Begynnelser

Livet er fullt av begynnelser. Det leste vi i Karmakongen av Harald Rosenløw Eeg. Og vi likte det vi leste. I alle fall begynnelsen.

Mitt liv er fullt av begynnelser. Det er det jeg er flinkest til. Å begynne på ting.

Mitt liv er sørgelig lite fyllt av avslutninger, sånn bort sett fra i parforhold, da. Jeg er absolutt ikke flinkest til å avslutte (les: fullføre) ting jeg har begynt på.

Derfor var det en milepæl å fullføre en fireårig utdannelse. Et avsluttet kapittel som samtidig er nok en begynnelse for meg.

Mens jeg fortsetter der utdannelsen slapp, prøver jeg samtidig å forbedre mitt tidligere renommé ved å fullføre (les: fortsette) noe jeg tidligere har begynt på. Jeg forsøker å opprettholde en viss deltagelse fra min side her i blogg-verdenen. Men det holder tydligvis hardt. Jeg er åpenbart mye flinkere til å lese andres blogger hyppig som bare det. Å klore ned egne tanker med tastaturet krever så uendelig mye mer av meg. Derfor skal jeg sette inn krefter på å transformere imaginære bloggpostinger til reelle sådanne.

Her er ett.

Det bør komme flere.

* Artig er så mye og så mangt. Det føltes meningsfylt og tilfredsstillende å finne at på et søk via Startsiden websøk, var 3 av 10 treff fra Studenter i fritt fall, hvorav ett av dem var til egne sider! Hey, hey!